Διαφήμιση

 

 

 

User login

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΑ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΕΡ

Η ΑΣΤΕΡ είναι η μόνη δομή τουριστικής εκπαίδευσης που διαθέτει η Ρόδος στην ανώτερη βαθμίδα και έχει υποβαθμιστεί. Η Ρόδος του τουρισμού, όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο, έχει εξοβελιστεί από το χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης.

Ολοκληρωμένη Πρόταση, για να ανακτήσει η Ρόδος τη θέση που της αξίζει στο χάρτη της Τουριστικής Εκπαίδευσης.

Ηδομή της ΑΣΤΕΡπρέπει ναμετεξελιχθείσε δομή εκπαίδευσηςκατάρτισηςκαι δια βίου μάθησηςσε Ανώτατο Επίπεδο. Οι απόφοιτοι τηςπρέπει να απολαμβάνουντα δικαιώματα των αποφοίτων του έκτου (6ου) επιπέδου του   Εθνικού   πλαισίου προσόντωνκαινα αποτελέσειένα από τα μεγαλύτερα κέντραΤουριστικών Σπουδών στην Ευρώπη.

Να υπάρχουν προγράμματαανταλλαγής σπουδαστών,Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Τουριστικών Σπουδών, στα πλαίσια τωνΞενοδοχειακών Σπουδών και της Φιλοξενίας.

Η εκπαίδευση στα τρία ανώτερα επίπεδα 6ο, 7ο, και 8ο, του   Εθνικού   πλαισίου προσόντων, θα δώσει την δυνατότητα στον προορισμό να καλύψει το κενό στην συνεχόμενη και συγκριτική έρευνα στον τουρισμό.Αυτό θαμας δίνει τα φώτα, με αξιόλογα αποτελέσματα και μελέτες, για να αναβαθμιστεί το τουριστικό μας προϊόν, τόσο με την ενημέρωση, όσο και με την δια βίου εκπαίδευση των εμπλεκομένων στον Τουρισμό, από τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα.

Αναλυτική τοποθέτηση – πρόταση για την ουσιαστική – πραγματική αναβάθμιση της Εθνικής Εμβέλειας ΙστορικήςΣχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ).

Όπως έχει επισημανθεί αρκετές φορές και στο παρελθόν οι απόφοιτοι της ΑΣΤΕΡ έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά προσόντα ως Τ.Ε. Τουριστικών Επιχειρήσεων όμως δεν έχουν αναγνωρισμένα ακαδημαϊκά προσόντα με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται απόφοιτοι ιδρυμάτων ΤΕΙ ή ΑΕΙ και να μην μπορούν να εισαχθούν απευθείας σε μεταπτυχιακά προγράμματα της χώρας μας. Με βάση αυτό προτείνεται:

1.      Η άμεση εξασφάλιση και για τους σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ των προνομίων που είναι δεδομένα για όλους τους σπουδαστές στην ΑνώτατηΕκπαίδευση (φοιτητική εστία με δυνατότητα σίτισης / προοπτική για παράλληλη πρακτική-βιωματική εκπαίδευση, φοιτητική ταυτότητα-πάσο, ασφάλιση, πολλαπλή βιβλιογραφία, διασύνδεση μεμέντοραστην αγορά εργασίας, κ.α.).

2.      Ο σχεδιασμός ενός νέου-σύγχρονου Προγράμματος Σπουδών που θα παρέχει συνδυασμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση με έμφαση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών αλλά και στην απόκτηση γενικότερων δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της ποιότητας, της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Αναμφισβήτητα, η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας σε ότι αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο τουρισμό θεωρείται επιβεβλημένη. Παράλληλα να υπάρξει διαφοροποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης από τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά ιδρύματα,στα πλαίσια των ξενοδοχειακών σπουδών και της φιλοξενίας, με ειδικότητες όπως:

·         Διοίκηση & οργάνωση επιχειρήσεων φιλοξενίας, για την κάλυψη θέσεων εργασίας στην ανώτερη ιεραρχία των καταλυμάτων της χώρας. Η εν λόγω εξειδίκευση είναι αυτή που ηΑΣΤΕΡ ανέκαθεν είχε. Για να καλύπτουν τις θέσεις στελεχών στη βαριά βιομηχανία του τουρισμού που είναι τα ξενοδοχεία.

·         Γαστρονομία, με τη δυνατότητα να αναδείξει τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες σε διεθνές επίπεδο και να ενδυναμώσει την τοπική αγροτική οικονομία. Στο κενό αυτό των ειδικοτήτων που αφορούν στα επισιτιστικά θα γίνεται απορρόφηση των αποφοίτων σαν μοναδικοί στην ελληνική Τουριστική Εκπαίδευση.

·         Διαχείριση εκδηλώσεων, η κάλυψη των θέσεων εργασίας αυτής της ειδικότητας γίνεται από προσωπικό που προέρχεται από Σχολές του εξωτερικού και δεν ανήκει στο προσωπικό των ελληνικών ξενοδοχείων ούτε καν των Ελλήνων εργαζομένων, που σε συνδυασμό με την απομάκρυνση των τουριστών από τα τμήματα μετώπου της υποδοχής και των επισιτιστικών, εκφυλίζει την ελληνική ταυτότητα του ευρύτερου τουριστικού προϊόντος. Η ένταξη της θεατρικής αγωγής, του ρόλου του παραμυθά, των παραδοσιακών χωρών, της ακροβασίας και άλλων εθνικών εκδηλώσεων είναι ζωτικής σημασίας στο τρίπτυχο (Τουρισμός/Πολιτισμός/αξιοποίηση πρωτογενούς παραγωγής).

·         Διαχείριση ταξιδιών και τουρισμού,η πλήρωση θέσεων σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς διακίνησης τουριστών. Η ειδικότητα αυτή δεν υπάρχει στην ελληνική Τουριστική Εκπαίδευση και γίνεται εισαγωγή αποφοίτων από Σχολές του εξωτερικού με ανάλογα αποτελέσματα.

·         Ξεναγοί,η ανάδειξη των αρχαιολογικών μας θησαυρών, και των εν γένει τουριστικών πόρων της χώρας, κάνουν απαιτητό να είναι το λειτούργημα του ξεναγού ειδικότητα ενταγμένη στο 6ο επίπεδο του   Εθνικού   πλαισίου προσόντων. Η πολιτισμική μας ταυτότητα, η ιστορία και η γλωσσομάθεια είναι εργαλεία της ειδικότητας, που την κάνουν απαιτητή στην βιωματική εκπαίδευση της προτυποποίησης μας. Η κάλυψη θέσεων εργασίας μπορεί να υποστηρίξει και αυτές των εκπροσώπων διεθνών ταξιδιωτικών οργανισμών.

·         Φιλοξενία στα κρουαζιερόπλοια, για την κάλυψη θέσεων εργασίας στην ανώτερη ιεραρχία των καταλυμάτων που βρίσκονται σε πλοία. Η εν λόγω εξειδίκευση είναι αυτή που η ΑΣΤΕΡ συμπλήρωνε, διότι δεν υπήρχε εξειδίκευση στην επιχειρηματική αυτή δραστηριότητα.

Η στρατηγική διαμόρφωσης της παρεχόμενης τουριστικής εκπαίδευσης της ΑΣΤΕΡ θα πρέπει να εστιαστεί:

A.    Στις ανάγκες στελέχωσης των ξενοδοχειακών-τουριστικών επιχειρήσεων σε ανώτερα στελέχη και στελέχη μεσαίας βαθμίδας.

B.     Στη μορφή εκπαίδευσης, θεωρητική, πρακτική, βιωματική, μείγμα μορφών εκπαίδευσης, κ.λπ.

C.     Στις συνεχείς μεταβαλλόμενες συνθήκες της τουριστικής αγοράς.

D.    Στις δυνατότητες συνεργειών με άλλες Σχολές του εξωτερικού και εσωτερικού, σε ό,τι αφορά την ανταλλαγή εκπαιδευτικού προσωπικού, σπουδαστών, αλλά και διαδικασιών που θα μπορούσαν να αφορούν την διοικητική οργάνωση των Σχολών, συμμετοχή σε διεθνείς διαγωνισμούς, κ.α.

E.     Σε ενδεχόμενη λειτουργία ξενόγλωσσων τμημάτων για σπουδαστές του εξωτερικού, κ.λπ.

 

Δράση για την υλοποίηση της πρότασης

Διαμόρφωση νέου πλαισίου-μοντέλου Τουριστικής Εκπαίδευσης που θα είναι διακριτό και διαφοροποιημένο από την Τουριστική Εκπαίδευση που παρέχεται από τα σχετικά προγράμματα σπουδών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στο 6ο επίπεδο του   Εθνικού   Πλαισίου Προσόντων, το οποίο αποτελεί απαραίτητηπροϋπόθεση για να πραγματοποιηθούν όλα τα προαναφερόμενα.

Σε κάθε περίπτωση, όλοι εμείςείμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με παραγωγικούς, επιστημονικούς και πολιτικούς φορείς, προκειμένου να διαμορφωθεί κατάλληλο και περισσότερο αποτελεσματικό πλαίσιο εκπαίδευσης, το οποίο θα αναδείξει την προστιθέμενη αξία της τουριστικής εκπαίδευσης στην ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας, του τουρισμού και της ευημερίαςτουτόπου μας.

Με την πρόταση μας αυτή συμπλέουμε με την πρόσφατη απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για ίδρυση «Τμήματος Σπουδών Φιλοξενίας, Αναψυχής και Εκδηλώσεων», ώστε να συνενωθεί με την ΑΣΤΕΡ, επιτυγχάνοντας την Ανωτατοποίηση μέσω Πανεπιστημιακού τμήματος μιας Σχολής που έχει γράψει κατά το παρελθόν ιστορία στην Τουριστική Εκπαίδευση της χώρας.

Συνεργασίες Επόμενης - Νέας Γενιάς!!!

Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν!!!

Με  εκτίμηση

ΚασέρηςΝεκτάριος

Φορολογικός Σύμβουλος – Οικονομολόγος

Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος 

Γράφεις ελεύθερα...

Από ΠΙΝΟΣΕΤ σε ΟΜΠΑΜΑ μια ΔΕΘ δρόμος

http://www.readfree.gr/node/12555

 

Editorial

50 ΧΡΟΝΙΑ - Απλά... ΒΑΠ!

http://www.vap.gr

Η ΒΑΠ έχει ως έδρα την Ρόδο αλλά δραστηριοποιείται σε όλα τα Δωδεκάνησα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Κοντά σας από το 1967, με το ίδιο μεράκι και όρεξη στηρίζουμε τον τόπο που μας έχει στηρίξει τόσα χρόνια! Αναψυκτικά, νερό, χυμοί, μπύρα, τσάι με γεύσεις και τόσα άλλα που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αγάπη των καταναλωτών.

Διαφήμιση