Διαφήμιση

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.lipsibakery.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

User login

ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ «Θα δανείσουμε και αλλού Γλυπτά»

 

Χωρίς να δείχνει ότι συναισθάνεται το μέγεθος της απρέπειάς του και με τρόπο που δεν ταιριάζει σε μουσεία, το Βρετανικό Μουσείο συνεχίζει τις προκλήσεις ως προς τα μάρμαρα του Παρθενώνα.

Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Νιλ ΜακΓκρέγκορ, εγκαινίασε την έκθεση του θεού -ποταμού Ιλισσού από το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα σε μια αίθουσα του Ερμιτάζ η οποία θυμίζει χολ, ή έστω φουαγιέ
Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Νιλ ΜακΓκρέγκορ, εγκαινίασε την έκθεση του θεού -ποταμού Ιλισσού από το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα σε μια αίθουσα του Ερμιτάζ η οποία θυμίζει χολ, ή έστω φουαγιέ, με διακόσμηση μια γλάστρα...
  • Τα φειδιακά αριστουργήματα που παρανόμως κατέχει, μετά από αγορά τους από τον λόρδο Ελγιν, ο οποίος τα άρπαξε ενώ η χώρα μας ήταν υπό οθωμανική κατοχή. Απαντώντας με απαράδεκτο τρόπο στις ελληνικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκησή τους, η βρετανική πλευρά δηλώνει με θράσος: ναι, θα δανείσουμε και άλλα γλυπτά από τα παρθενώνεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα Telegraph, ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ δήλωσε ότι ήδη γίνονται συζητήσεις για δανεισμό περισσότερων γλυπτών του Παρθενώνα σε ξένα μουσεία. Οπως ανέφερε, οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν, παρά την οργισμένη κυβέρνηση της Ελλάδας για τον δανεισμό του θεού-ποταμού Ιλισσού στο Ερμιτάζ της Πετρούπολης, στη Ρωσία.

«Αρκετά ινστιτούτα στο εξωτερικό έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται ιδιαίτερα» είπε ο κ. ΜακΓκρέγκορ εννοώντας τον δανεισμό των ελληνικών γλυπτών. «Μερικές ακόμα συζητήσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί». Αρνήθηκε όμως να δώσει λεπτομέρειες για χρόνο και τόπο.

  • Σε αίθουσα που θυμίζει χολ

Ο ίδιος ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου εγκαινίασε την έκθεση του θεού-ποταμού Ιλισσού από το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα σε μια αίθουσα του Ερμιτάζ, η οποία θυμίζει χολ, ή έστω φουαγιέ, καθώς βρίσκεται αμέσως μετά από είσοδο.

Το άγαλμα παρουσιάζεται αποκομμένο από τη σύνθεση στην οποία ανήκει. Μάλιστα, έχει στηθεί σε ένα βάθρο με μήκος ακατάλληλο για τη σωστή παρουσίαση. Πολύ σημαντικό όμως στοιχείο είναι το γεγονός ότι τα εγκαίνια έγιναν με μια... γλάστρα από ορχιδέες και άλλα άνθη μπροστά στον Ελληνα θεό, σαν να επρόκειτο για εγκαίνια τυχούσας έκθεσης σε γκαλερί. Η τοποθέτηση της σύνθεσης αποτελεί μεγάλη προσβολή για το γλυπτό, καθώς το υποβιβάζει σε επίπεδο διακοσμητικού, σαν να ήταν το ίδιο μια «γλάστρα» στο Ερμιτάζ. Φαίνεται όμως πως έτσι το αντιμετωπίζουν και τα δύο μουσεία.

  • Παρά τις διαμαρτυρίες, παρά τα προβλήματα, η Ελένα Κότζα, επικεφαλής του τμήματος Ελληνικής και Ρωμαϊκής Τέχνης του ρωσικού μουσείου, τα βρήκε όλα υπέροχα: «Οταν ένα αριστούργημα σαν αυτό παρουσιάζεται σε επανέκθεση, αποκτά καινούργια ζωή, καινούργια αύρα. Το γεγονός ότι (το γλυπτό) ήρθε είναι μεγάλο και σημαντικό».

Οσο για τον διευθυντή του Ερμιτάζ, Μιχαήλ Πιοτρόβσκι, λέει ότι ξετρελάθηκε με το άγαλμα, χαρακτηρίζει τον δανεισμό «μια πολύ μεγάλη και σημαντική χειρονομία» και ελπίζει ότι δεν θα καταστραφούν οι σχέσεις του Ερμιτάζ με τα ελληνικά μουσεία. Μόνο και μόνο γι' αυτό, επειδή δηλαδή η ρωσική πλευρά γνωρίζει πολύ καλά τι έκανε, αλλά έδρασε με αριβισμό, η Ελλάδα θα πρέπει να σκεφτεί πολύ καλά αν και τι θα στείλει στο Ετος Ελλάδας - Ρωσίας το 2016. Για να μας λογαριάζουν όταν αποφασίζουν να κάνουν τέτοιες κινήσεις, αδιανόητες για μουσεία όπου Γης.

  • «Το Βρετανικό Μουσείο αυτοβυθίστηκε σε μια γεωπολιτική θύελλα» γράφουν οι New York Times κάνοντας εκτενή αναφορά στην υπόθεση δανεισμού του αγάλματος στο Ερμιτάζ. Τον χαρακτηρίζουν «επικίνδυνο» λόγω του αυξανόμενου αποκλεισμού της Δύσης προς τη Ρωσία, εξαιτίας της Ουκρανίας και ενός ολόκληρου φάσματος διαμάχης Ανατολής - Δύσης.

Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρεται στην αντίθεση μεταξύ Ελλάδας - Βρετανίας για τα παρθενώνεια γλυπτά και υπογραμμίζει πως δεν είναι η πρώτη φορά που το Βρετανικό Μουσείο δανείζει μέρος της συγκεκριμένης συλλογής, αλλά και επίσης το έκανε εν κρυπτώ. Οπως αποκαλύπτει, οι σχετικές συζητήσεις γίνονταν επί δίμηνο, όμως ο δανεισμός ανακοινώθηκε αφού το άγαλμα είχε φτάσει στη ρωσική πόλη. Κάτι απολύτως καταδικαστέο.

  • Αγγελική Κώττη

akotti@otenet.gr

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ - ΠΕΡΙΦ. ΕΚΛΟΓΕΣ

ΕΚΛΟΓΕΣ 2014

Editorial

Η μεγάλη πορεία προς την αταξική δημοκρατία

Κοινοτισμός και Λαϊκή εξουσία στην Ελλάδα. Ο Κώδικας Ποσειδώνα

  • "Ο σοσιαλισμός οφείλει να είναι ριζοσπαστικός. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να φτάνει ώς τις ρίζες και η ρίζα είναι ο Άνθρωπος". (Έριχ Φρομ)

«Κανένα πρόβατο δεν σώθηκε βελάζοντας,ακόμα κι όταν βέλαζε ‘αριστερά’».Γκράφιτι στους δρόμους της Βάρκιζας

Ο... «τζιχαντιστής του Μνημονίου» Γιώργος επιτίθεται και πάλι!

Σαφέστατος ο Γιώργος Παπανδρέου στη γραπτή απάντηση που έστειλε στον Ευάγγελο Βενιζέλο: "Την περίοδο 2009-2011 το ΠΑΣΟΚ έκανε το πατριωτικό του καθήκον", γράφει. Το ότι η επιβολή του επονείδιστου καθεστώτος του Μνημονίου θα ανακηρυσσόταν... "πατριωτικό καθήκον του ΠΑΣΟΚ" ομολογούμε ότι δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα το ακούγαμε! Νομίζαμε αφελώς ότι όλοι εκείνοι οι υπουργοί και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που συναίνεσαν σε αυτό το πολιτικό και οικονομικό έγκλημα εναντίον του ελληνικού λαού με επικεφαλής τον τότε (και ευχόμαστε ποτέ ξανά!) πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου θα ντρέπονταν.

Τρεις τύποι κοινωνιών, τρεις αντιλήψεις του χρόνου

Η τωρινή, παροντική, αγχωτική αίσθηση του χρόνου δεν υπήρξε “χρονικά” αμετάβλητη. Την προνεωτερική ‘’παραδοσιακή‘’ κοινωνία χαρακτήριζε η κυκλική, αντιστρεπτή αίσθηση του χρόνου ενώ στη νεωτερικότητα, ο χρόνος συνδέθηκε με τον ωροδείκτη και τον λεπτοδείκτη, μετατράπηκε σε αφαιρετικό, “άδειο” ομοιογενή χρόνο που μετριέται με το ρολόι και το ημερολόγιο. 

Η Ελλάδα είναι γωνιακό οικόπεδο...

To 2013 οι εξαγωγές της Κίνας στην Ε.Ε. έφτασαν τα 279,9 δισ. ευρώ. Την ίδια χρονιά οι  εξαγωγές της Ευρώπης στην Κίνα ήταν 148 δισ. ευρώ. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δυο χωρών έχουν διπλασιαστεί. Η τάση παραμένει αυξητική... 

Η πράξη της διαίρεσης της Ευρώπης

Στο κέντρο της Ευρασίας και στην καρδιά της Ανατολικής- ή “νέας” κατά Ράμσφελντ- Ευρώπης μαίνεται ένας εμφύλιος, που όπως έδειξε και η περίπτωση της Συρίας, όσο συνεχίζεται, πέρα από ανθρωπιστική και οικονομική καταστροφή εγκυμονεί τον κίνδυνο έμμεσης ή άμεσης πολεμικής σύγκρουσης μεγάλων δυνάμεων.

To πολιτικό σκηνικό καταρρέει...

Τίποτα τελικά δεν θα µείνει όρθιο από το υφιστάµενο πολιτικό σκηνικό στις επόµενες βουλευτικές εκλογές, όποτε και σε όποιο πολιτικό κλίµα κι αν γίνουν αυτές.

Διαφήμιση