.

Διαφήμιση

 

User login

Eρευνα: Ακριβά τα εισιτήρια πλοίων για τους κατοίκους των μικρών νησιών - Θέλουν και τακτικότερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά

Το εισιτήριο για τα μικρά -βάση πληθυσμού- νησιά κρίνεται από τους κατοίκους ως ακριβό και παράλληλα θεωρούν πως δεν είναι τακτική η ακτοπλοϊκή σύνδεση με το «κέντρο» (τον Πειραιά). Αυτά είναι ορισμένα από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τις 15 Σεπτεμβρίου ως τις 15 Οκτωβρίου στα μικρά νησιά και αφορά τον βαθμό ικανοποίησης των κατοίκων σε θέματα μεταφοράς ανθρώπων, εμπορευμάτων και δεδομένων και δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών. 

 Στην καταγραφή συμμετείχαν 27 δήμοι και 10 φορείς και συνολικά συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια τα 37 από τα 48 μικρά νησιά (ποσοστό 77%). Σχετικά με τη γεωγραφική κάλυψη απάντησαν οι κάτοικοι στο 100% των νησιών του Αργοσαρωνικού και του Ιονίου και το 75% των νησιών του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Ειδικότερα το 45% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε σχεδόν ικανοποιημένο από το αξιόπλοο των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στο νησί τους ενώ ένα 10% δήλωσε όχι. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που συνοδεύουν την έρευνα αυτό το ποσοστό προκύπτει από πλοία με βλάβες, ακυρώσεις δρομολογίων, χώροι για επιβάτες που μυρίζουν καύσιμα, χαλασμένους εξοπλισμούς κτλ. 

  • Πιο αναλυτικά το 45% σχετικά με την ασφάλεια των πλοίων δήλωσε μέτρια, το 24% πολύ καλή, το 21% καλή και το 10% κακή και πολύ κακή.

 Για την τιμή του εισιτηρίου το 40% το χαρακτηρίζει ως πολύ ακριβό, το 21% μέτριο, το 16% ακριβό, το 13% πολύ φθηνό και το 10% φθηνό. Όπως αναφέρεται στις παρατηρήσεις οι απαντήσεις προκύπτουν από τη σύγκριση που γίνεται με το αεροπορικό εισιτήριο καθώς το εισιτήριο Πειραιάς - Σπέτσες - Πειραιά κοστίζει 70 ευρώ ενώ αεροπορικό εισιτήριο για εξωτερικό κοστίζει 20 ευρώ επιπλέον. Οι απαντήσεις για πολύ φθηνό εισιτήριο, επισημαίνεται, προκύπτουν από τις μικρές πορθμειακού τύπου γραμμές όπου το εισιτήριο κοστίζει κάτω από 2 ευρώ. Στο ερώτημα για το αν υπάρχει τακτική σύνδεση με το κέντρο το 53% απάντησε όχι, το 34% ναι και σχεδόν το 13%. Στο βαθμό ικανοποίησης για τον μεταφορικό όγκο (αριθμό επιβατών) στο νησί τους οι συμμετέχοντες σε ποσοστό 45% απάντησαν σχεδόν, το 37% ναι και όχι το 18%. Όπως σημειώνεται στις παρατηρήσεις οι θετικές απαντήσεις προέρχονται είτε από πολύ μικρές αποστάσεις όπου ένα σκάφος μπορεί εύκολα να κάνει και έκτακτα δρομολόγια είτε από μικρά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται από μεγάλα πλοία. 

  • Επιπλέον το 52% απάντησε όχι στο ερώτημα για το εάν είναι ικανοποιημένοι από τη μεταφορά εμπορευμάτων του νησιού τους, το 39% ναι και σχεδόν το 9%. Η σχετική ερώτηση, αναφέρεται στις παρατηρήσεις, σχετίζεται με τη δυνατότητα εντός 24 ωρών να μεταφερθούν προϊόντα στα νησιά ή όπου η απόσταση είναι μεγαλύτερη αναφέρεται στη δυνατότητα απευθείας μεταφοράς με ένα πλοίο από το κέντρο στο νησί.

 Στο ερώτημα αν έχουν καλό δίκτυο μεταφοράς δεδομένων (data - τηλεματικές εφαρμογές - ασύρματο δίκτυο κτλ.) το 59% απάντησε «όχι», το 28% «ναι» και «σχεδόν» το 13%. Στις παρατηρήσεις επισημαίνεται πως υπάρχουν νησιά με τακτικές πολύωρες διακοπές ρεύματος ενώ φέτος στις 15 Αυγούστου τέθηκαν εκτός λειτουργίας ΑΤΜ σε νησιά όπως η Ίος και η Σίκινος. Στα συμπεράσματα τονίζεται πως: «Δεν έχει γίνει ακόμη στην πατρίδα μας η καταγραφή της φέρουσας μεταφορικής ικανότητας ανά νησί. Ποιες είναι δηλαδή ανά μήνα οι ανάγκες μεταφοράς σε ανθρώπους και πράγματα ανά νησί. Αποτέλεσμα της μη καταγραφής είναι ότι δεν γνωρίζουμε τις ανάγκες των νησιών μας και ως εκ τούτου δεν μπορεί να προβλεφθεί ο σωστός τύπος και μέγεθος πλοίου ανά νησί και εποχή (πχ χειμερινή, καλοκαιρινή περίοδο κλπ)». Επίσης, σημειώνεται ότι «δεν υπάρχει κανείς ελληνικός φορέας ο οποίος να έχει μελετήσει το μεταφορικό σύστημα στα νησιά και να είναι σε θέση να ενημερώσει τον οποιοδήποτε, τι πλοία και πόσα μας λείπουν κτλ. Σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές, τηλεματικές εφαρμογές δυστυχώς η κατάσταση είναι ακόμη σε νηπιακή ηλικία. Παρατηρούνται προβλήματα πού δεν τιμούν καμία ευρωπαϊκή χώρα. Τα ελληνικά μικρά νησιά τα οποία και θα έπρεπε να ήταν στη πρώτη γραμμή ανάπτυξης των τηλεματικών εφαρμογών ακόμη και για εθνικούς λόγους, στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο». 

  • Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών κ. Λευτέρης Κεχαγιόγλου τόνισε πως «η μελέτη είναι η πρώτη και μοναδική έως σήμερα πού καταγράφει τον βαθμό ικανοποίησης των μικρονησιωτικών κοινωνιών. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματική εικόνα στις θαλάσσιες μεταφορές και τις τηλεματικές υπηρεσίες στα ελληνικά μικρά νησιά. Ασθενείς μένουν μέρες αποκλεισμένοι σε νησιά, πλοία ακατάλληλα σε μέγεθος και τύπο οργώνουν τις θάλασσες, τα χρήματα των άγονων γραμμών μειώνονται, οι ανάγκες επιδότησης αυξάνουν, πλοία μας λείπουν, ιντερνέτ δεν υπάρχει, πολλές φορές ούτε ηλεκτρικό ρεύμα, και ο χειμώνες προβλέπεται βαρύς. Μία επανέκδοση διπλώματος οδήγησης σε ΚΕΠ μικρού νησιού καθυστερεί πάνω από 4 μήνες».

 Ο κ. Κεχαγιόγλου πρόσθεσε ότι «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο πανάκριβο και οι πρωτοβουλίες θολές. Κανείς δεν μπορεί να μας πει πόσα και τι είδους πλοία μας λείπουν, σύμφωνα με την φέρουσα μεταφορική ικανότητα των νησιών μας βέβαια. Η κυβέρνηση δείχνει να επιθυμεί κατά την διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ να το σηκώσει το θέμα ψιλά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι θετική. Μιλά για πρώτη φορά για την κάλυψη όλων των εξόδων στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος οι οποίες εξυπηρετούν μικρά νησιά. Το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής πρέπει να παίξει τον ρόλο του. Ας ελπίσουμε σε κάτι καλύτερο». vima.gr

Editorial

GAS SERVICE

Η ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΣΚΗΠΤΡΑ

ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Διαφήμιση